Advies voor groeiende ondernemers

Onze Cases

Hoe ervaren ondernemers de samenwerking met headson? In onze cases laten we ondernemers aan het woord over hun ambitie, de beren die ze aantroffen op hun pad om die ambitie te realiseren, en wat ze hebben gedaan om weer te kunnen groeien. Het zijn stuk voor stuk verhalen waar onze eigen ondernemersharten ook sneller van gaan kloppen.

Een gat in de Europese markt vullen

Toen Elies van der Graaff een jaar of negen geleden besloot om een puppy te nemen, ging ze meteen online op zoek naar informatie over de verzorging van het beestje. Tussen de borstels, mandjes en piepkippen ontdekte ze een gat in de markt: vrij verkrijgbare diergeneeskundige middelen. Ze besloot een webshop te starten: Medpets. Inmiddels bedient ze met ruim 60 medewerkers vanuit Nederland de grootste landen in Europa. Tussen haar start als eenpitter en de huidige situatie heeft ze samen met headson de nodige uitdagingen het hoofd geboden. Nu lonkt de rest van Europa.

Landelijk succes met je webshop

Het bedrijf dat Daan van Eck negen jaar geleden begon met een stoer plan, €500 en een oude Renault Kangoo is inmiddels uitgegroeid tot een mooi bedrijf met negen succesvolle webshops en drie fysieke showrooms in Utrecht, Rijswijk en Eindhoven. Het was een proces met de nodige ups en downs, waarbij hij het nodige leergeld heeft betaald. Mede dankzij de begeleiding van headson heeft hij de weg naar structurele groei gevonden.

Internationale vraag naar jouw serviceaanpak

In 2000 startte Ruud Muis met een compagnon een bedrijf dat service verleent op het gebied van voortstuwing en schroefasafdichting op schepen. Tijdens zijn technische werkzaamheden op de grote vaart en later als maritiem servicemonteur had hij ontdekt dat er in de markt grote behoefte was aan meer klantgerichtheid. Hij besloot de uitdaging aan te gaan en startte AEGIR-Marine. Na 15 jaar van continue groei liep het bedrijf zelf tegen enkele ‘voortstuwingsproblemen’ aan. Samen met headson pakt Ruud het proces gestructureerd aan om de koers te kunnen behouden: het beste maritieme servicebedrijf ter wereld worden.

Klaar voor de groei? Schrijf je in voor onze tweewekelijkse Groeitip en ontvang gratis het e-book ‘7 valkuilen die je zeker wilt vermijden als je onderneming groeit’.